روان شناسی نوزادان- قسمت دوم

 

توجه!

آنچه در این سری مقالات می خوانید، برگرفته از آموزشهای استاد نورعلی الهی ( ۱۸۹۵ تا ۱۹۷۴ میلادی) می باشد و برای اولین بار است که در ابعاد علمی گسترده ارائه می شود. بنابراین مالک اصلی این علم ایشان هستند. کپی برداری بدون ذکر نام محقق و صاحب امتیاز اصلی، غیر از آنکه یک بی اخلاقی مسلم است، خیانت به علم نیز محسوب می شود زیرا آموزش های ایشان از چنان عمقی برخوردار هستند که با یک ناشیگری در ارائه آن توسط افراد بدون صلاحیت، می تواند در فهم این اطلاعات بی بدیل، توسط خواننده و یا شنونده، تأثیر نادرست و یا حتی منفی بگذارد. ضمن آنکه ارائه سند و منبع در مقالات، باعث اعتبار آن مقاله می شود.

با سپاس




قسمت دوم

قبل از آنکه به ادامه بحث در مورد جنبه فیزیولوژیک مطلب بپردازیم لازم است کمی به جهان کوانتمی متافیزیک، بر اساس »علوم تلفیقی« وارد شویم و ببینیم در آنجا چه می گذرد تا درک ریفلکس های جنین و بعدها نوزاد در بعد مادی قابل فهم شود.

 

در جهان متافیزیک

تعریف متافیزیک را در مقاله «آتئیسم، آنالیز و ریشه یابی» نوشته ام و برای اجتناب از به درازا کشیده شدن مطلب همان را در اینجا نیز بازتاب می دهم.

 

متافیریک

باید در نظر داشت که تعریف ما از کلمه «متافیزیک» با آنچه فیلسوفان می پندارند کاملن متفاوت است. ما در دانشگاه سیرکمال این کلمه را چنین تعریف می کنیم:

  " آن بخش از علم کل و ازلی، که هنوز بوسیله مراکز آکادمیک، شناخته، تأیید و یا تکذیب نشده است. "

 

یک نکته مهم: 

   "اگر در جائی، مطلبی بعنوان یک تز ارائه شود که هنوز مورد تأیید علم قرار نگرفته و یا اصولن علم از وجود این نظریه آگاهی ندارد، و یا حتی اگر در مجامع آکادمیک جهان مورد انتقاد قرار بگیرد، مانند کاری که با نظریه نسبیت اینشتین شد، دلیل بر عدم صحت آن تز یا تئوری نمی باشد."


مضاف بر آن اینکه، آنچه برای افراد دیگر تئوری محسوب می شود برای افرادی خاص مشاهدات قابل تفسیر می باشد.


تعیین یک جسم برای یک خودیت واقعی ساکن در جهان کوانتمی موازی (برزخ)

برای درک این بخش از مقاله، به اشخاصی که هنوز با نقطه نظرات علمی پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان آشنا نمی باشند، مطالعه مقالات زیر در بخش «علوم تلفیقی» در سایت پژوهشکده توصیه می شوند:


        - روح بشری: چگونگی ایجاد آن، هدف از ایجاد آن، دو وظیفه اصلی آن و .....  .

        - خودیت واقعی (حقیقی): اجزای تشکیل دهنده و مکانیزم درون سیستمی هرکدام از آنها و سازوکار تعامل آنها با یکدیگر.

        - بند اتصال کوانتمی خودیت حقیقی به کورتکس مغز: طرز کار آوران و وابران این بند کوانتمی که یک سیستم کامل است.

        - روان، از دیدگاه ما : قسمت اول، قسمت دوم

        - مفهوم مرگ بیولوژیک از دیدگاه دانشگاه سیرکمال: مرگ چیست و پس از آن برای روح چه اتفاقی می افتد.


اگر مقالات فوق را مطالعه نموده باشید فهم ادامه مطالب برایتان بسیار ساده خواهد بود.

 

خودیت واقعی (حقیقی) هر انسان که در واقع یک میدان مغناطیسی ویژه می باشد، از اینتراکشن های دو میدان مغناطیسی دیگر که روح بشری و روح ملکوتی نام دارند، شکل گرفته است. این فنومن پس از مرگ بیولوژیک، طی مراحلی، از طریق یک کرمچاله کوانتمی به یک جهان موازی فوق العاده مدرن که برزخ نام دارد منتقل می شود. با مورد تدقیق قرار دادن اَلگوریتم زیر که در واقع برای مقاله «مفهوم مرگ بیولوژیک...» طراحی نموده بودم، آنچه در این دنیای موازی کوانتمی، یا برزخ برای آن خودیت حقیقی رخ می دهد را درمی یابید.


الگوریتم اتفاقات پس از مرگ برای یک خودیت


همینطور که در این اَلگوریتم دیده می شود، برخی از ارواح باید بعد از گذراندن مدتی در برزخ، به مرور خود را آماده ورود مجدد به دنیای خاکی به منظور شروع یک زندگی زمینی بنمایند. در این صورت برای وی اتفاقات زیر رخ خواهد داد.


الف) همه داده های سیستم کارمای تعبیه شده در چیزی شبیه هارد دیسک کامپیوتر، بوسیله متخصصین و مسئولین مربوطه در اداره های ویژه این کار در برزخ مورد بررسی دقیق قرار می گیرند. البته باید دانست که کوچکترین رفتار، فکر و نیت هر انسان و اساسن هرآنچه از او سربزند و یا تراوش کند، در سیستم کارمای خودیت حقیقی وی ثبت می شود و همزمان و از همانجا یک نسخه از آن به پرونده اشخاص در برزخ در همان سازمانها و اداره جات کذائی انتقال می یابد. بنابراین کارمندان آنجا در برزخ دسترسی به پرونده افراد وارد شده به برزخ را در اختیار دارند.


ب) طبق قوانین حاکم بر برزخ و تبصره های قانونی موجود در سازمانهای فوق الذکر، بعد از آنکه مشخص شد که این خودیت حقیقی فرضی مورد بحث هنوز لیاقت استقرار در برزخ برای کسب کمال در آن محیط را ندارد، این امر تعیین کننده مورد بررسی قرار میگیرد که این خودیت از چه لیاقت هایی برخوردار است. در این ارتباط همه نقاط ضعف و قوت او نیز مورد بازبینی قرار می گیرند.


پ) پس از آن، برای این خودیت، یک جسم از یک پدر و مادر درخور آن خودیت، در نظر می گیرند.


ت) پس از ابلاغ این امر به آن خودیت در برزخ، که خودش در همه پروسه یاد شده، مشارکت نسبی دارد، حفاظت از جنین متعلق به خود او را نیز از اولین لحظه انعقاد نطفه تا هنگام تولد، برعهده او می گذارند.


بشر، انسان

 بر طبق آموزش های استاد الهی:

 
" - بشر به موجودی اطلاق می شود که در بعد کوانتمی خود، تنها دارای یک قطب می باشد. این قطب، روح یا میدان مغناطیسی بشری نام دارد که به تشریح نحوه ایجاد، و طرز کار و مکانیزم آن در طی چند مقاله پرداخته ایم.


- در دانشگاه سیرکمال استاد الهی، انسان به موجودی اطلاق می شود که در بعد کوانتمی خود، دارای دو قطب می باشد. این دو عبارتند از روح یا میدان مغناطیسی بشری و روح یا میدان مغناطیسی ملکوتی. از ادغام این دو با یکدیگر، مجموعه ای ایجاد می شود که «خودیت حقیقی» و یا «خودیت واقعی» نام گرفته است. این مطلب در چندین مقاله در سایت پژوهشکده تشریح و تفسیر شده است. "

در ارتباط با این مقاله حاضر می توان گفت، از لحظه بسته شدن نطفه تا لحظه تولد، جنین فقط دارای روح یا میدان مغناطیسی بشری می باشد که در قدم اول، مسئول به انجام رساندن مراحل مختلف «بیان ژن »[1] از جمله ترنسکریپشن[2] ، برای ایجاد انواع پروتئین ها و آنزیمهای لازم برای شکل گرفتن و رشد برنامه ریزی شده جنین تا زمان تولد را برعهده دارد. البته همه آنچه گفته شد با همکاری جفت[3] به انجام می رسد.  

این پتانسیل در زمان بعد از تولد، مسئولیت مهم دیگری را نیز برعهده خواهد گرفت که در اینجا بدان پرداخته نخواهد شد زیرا در بخش «علوم آکادمیک» سایت پژوهشکده به کرات آن را مورد بررسی و آنالیز قرار داده ایم.[سند اول]

دانشمندان در مورد اینکه جنین در چه مرحله، یک انسان محسوب می شود با هم موافق نیستند. برخی معتقدند، از لحظه هم جوشی تخمک مادر با اسپرم پدر، یعنی لقاح،  آنچه آنجاست یک انسان است. چیزی که دیگر محققان بدان معتقد نیستند. اما ما در پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان و بر طبق اطلاعاتی که استاد الهی در اختیار ما می گذارند، موجودی که درست بعد از عمل لقاح آنجاست را یک بشر، با تعریفی که فوقن ارائه شد، به حساب می آوریم، زیرا این موجود در بعد کوانتمی خود دارای تنها یک قطب است که یک میدان مغناطیسی پر اطلاعات محسوب می شود و روح بشری نام دارد.



ارتباط جنین با روح بشری خود و مادر

در این مرحله هنوز ارتباط کامل مابین جنین و روح بشری او برقرار نیست. یکی از دلایل فیزیولوژیک آن این است که تعداد نویرون ها در لامیناد اول کورتکس مغز بسیار کم است و با این مقدار ناچیز از نویرون ها، ارسال پیامها و دریافت دستورات به، و از سیستم مغناطیسی روح بشری، بطور کامل امکان پذیر نیست. در این فاز، این روح، با کمک جفت جنین مشغول ساختن مرحله به مرحله لامینادها و نویرونهای بیشتر می باشد تا بتواند از آن طریق، اطلاعات بیشتری را برای گسترده نموده دستورات ژنتیک، یعنی ترنسکریپشن، ترنس لیشن[4] تا ایجاد اسیدهای آمینه و تشکیل پروتئین ها و حمل آنها به محل های مربوطه دریافت دارد.


در این مرحله، بسیاری از فونکسیونهای یک موجود مستقل از طریق placenta یا همان جفت انجام می گیرد. رساندن مواد مغذی و اکسیژن به جنین و همینطور دفع مواد زائد و دی اکسیدکربن، دفع باکتری های عفونت زا، ترشح هورمون های لازم مانند گنادوتروپین کوریونی انسانی[5] ، لاکتوژن جفت[6] و استروژن[7] برای رشد جنین و مسائلی از این دست.


همه آنچه یک جفت برای جنین انجام می دهد تحت کنترل کامل روح بشری مادر انجام می شود و این امر زمانی به پایان می رسد که روح بشری جنین آمادگی کامل برای بدست گرفتن تنظیمات طبیعی بدن فیزیکی جنین را داشته باشد و این لحظه ای است که مرحله تولد شروع می شود. اصولن دلیل علمی تولد درهمین حقیقت نهفته است. از اینجای کار به بعد، روح بشری مادر هیچگونه دخالت بیولوژیکی و یا بهتر است بگوئیم فیزیولوژیکی، جز تغذیه او از طریق شیردادن، در رشد نوزاد خود ندارد. این بدان معناست که کلیه فعل و انفعالات بیان ژن از طریق روح بشری خود نوزاد به انجام می رسد.


ضمنن باید دانست که بر همه مراحل لقاح، ایجاد و رشد جنین، عوامل دیگری نیز دخیل می باشند که استاد الهی آنها را تحت نام هفت عامل خلقتی تشریح نموده اند. عواملی مانند محل و زمان بسته شدن نطفه و تغذیه و کیفیت محیط اطراف مادر هنگام بارداری و غیره .[سند دوم]

پایان قسمت دوم






تحقیق و پژوهش: فرامرز تابش

کد مقاله در آرشیو پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان: v,hkakhsd k,chnhk_ rslj n,l 

فایل صوتی برای نابینایان. کلیک کنید


اسناد
 سند اول [ رجوع شود به مقاله مرحله بشری -قسمت اول و دوم]
 سند دوم [ رجوع شود به مقاله «هفت عامل خلقتی» در سایت پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان]
 
زیر نویس ها
[1] Gene expression
[2]Transcription
[3[ Placenta
[4] Translation
[5] Human chorionic gonadotropin
[6] Placenta lactogen
[7] Estrogen

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر